Het Italiaanse luxemerk Dolce & Gabbana legt zich toe op een nieuwe kledinglijn voor consumenten afkomstig uit en woonachtig in het Midden-Oosten. Vanaf nu worden ‘abayas’ en ‘hijabs’ mee opgenomen in hun aanbod voor de modebewuste moslima. Dat meldt de website Arabia.Style.com, waar tevens foto’s van de collectie te zien zijn. Abayas zijn een soort jurken die veel worden gedragen door moslima’s; hijab’s zijn hoofddoeken.

Dolce & Gabbana speelt met zijn nieuwe voorjaarscollectie in op de enorme groei van de luxurymarkt in het Midden-Oosten. Volgens een recent rapport van consultant Bain was de verkoop van luxegoederen in de regio in 2015 goed voor $8,7 mrd, waar dat in 2014 nog $ 6,8 mrd was.

Een opportuniteit die Dolce & Gabbana dus niet aan zich laat voorbijgaan.

Volgens het zakenblad Forbes heeft Dolce & Gabbana momenteel 13 winkels in de Verenigde Arabische Emiraten en vele winkels meer in Bahrain, Kuweit, Qatar en Saoedi-Arabië. Het modeblad Vogue meldde eerder deze week dat westerse merken als Tommy Hilfiger, Oscar de la Renta en DKNY de afgelopen jaren ook al collecties maakten, speciaal gericht op moslimvrouwen.