etno consulting

De inwoners van België vormen een multiculturele samenleving. Van de meer dan 11 miljoen Belgen zijn ruim 1,2 miljoen inwoners niet-westers allochtoon van origine.

Recente onderzoeken laten zien dat de consumptiepatronen en aankoopbeslissingen van deze etnische groepen, verschillen met die van autochtone Belgen. Naast hun eigen socio-culturele behoeftes hebben deze diverse etnische groepen ook een ander mediapatroon waardoor niet alle communicatie effectief bij de juiste doelgroep terechtkomt. 80% van de Turken – tot zelfs de 3e generatie Turken in België – volgen op de eerste plaats de mediakanalen in Turkije en niet onze traditionele Belgische kanalen.

Iconium stelt vast dat een aangepast diversiteitsbeleid, de activatie van etnomarketing en etnocommunicatie in veel gevallen een noodzaak zijn geworden om via de juiste kanalen uw doelgroep te bereiken.

Beleidsmakers, bedrijven en dienstverlenende organisaties en marketeers moeten hun methodieken en marketingstrategieën aanpassen om aansluiting te vinden bij deze zeer diverse doelgroepen in België en Europa.

Met een aangepaste strategie zorgt u ervoor dat u actief inspeelt op bepaalde etnische doelgroepen. Iconium heeft de nodige kennis en expertise in huis op gebied van etnocommunicatie, etnomarketing en diverse vormen van prospectie om u hierbij te ondersteunen.

Om deze 1,2 miljoen Belgen te bereiken en mee in uw beleid en strategie te kunnen opnemen, heeft iconium een uitgebreid instrumentarium ontwikkeld. Deze aanpak resulteert in kennis, effectieve marketing, een betere branding van uw merk of dienst en meer transacties.