Van etnomarketeer naar diversiteitspionier

Door |27 oktober 2017|

Flamboyant, gedreven. Een sluwe marketeer, maar met een onvoorwaardelijk sociaal engagement. Dat is hoe we Ary Maes, bezieler en medeoprichter van Hayat, kunnen omschrijven. Via het platform en zijn etnomarketingbureau Iconium bouwt hij bruggen naar een werkbare multiculturele samenleving. Daarbij schuwt hij de etno-controverse niet. ‘Ik wil een impact hebben.’
Bron interview: Mo Magazine – ROBBE LATRÉ […]

Nike lanceert hoofddoeken voor sportende moslima’s

Door |13 maart 2017|

Het Amerikaanse sportmerk Nike brengt een nieuwe lijn op de markt. Het verkoopt naast sportschoenen en kleren nu ook hoofddoeken. Die werden speciaal ontworpen voor sportende moslima’s.
De Nike Pro Hijab werd gisteren voorgesteld aan het grote publiek, maar het sportmerk werkt al meer dan een jaar aan de hoofddoek. Ze kreeg daarbij ook hulp van […]

Bedrijven veel diverser dan de overheid. Dat brengt nu eenmaal geld op!

Door |5 maart 2017|

Net verschenen in De Morgen:

De boodschap van werkgeversorganisaties Voka en Unizo was duidelijk: “Voer praktijktesten in voor de Vlaamse overheid”. Een opmerkelijke bocht, want de werkgevers waren tot nu toe tegenstanders van praktijktesten. Daarbij worden twee cv’s ingestuurd bij een vacature: een met een typisch Vlaamse naam en een met een buitenlandse naam.

“Ik geef toe […]

Welkom op Medina Expo Belgium 2017

Door |25 februari 2017|

MEDINA EXPO BELGIUM LANCEERT HAAR VOLGENDE EDITIES IN 2017! EEN UNIEK GEBEUREN IN BELGIË, BESTEMD VOOR IEDEREEN.
Na het succes van de voorgaande edities in 2014, 2015 en 2016, Is de uitdaging nu om groter, breder en diverser te gaan met Medina Expo. Met veel plezier en enthousiasme maken wij met u een volgende afspraak op […]

Hoofddoekdragend it-model Halima Aden steelt de show bij Max Mara in Milaan

Door |25 februari 2017|

De strijd die de modewereld deze Fashion Month aangaat voor meer diversiteit en acceptatie van mensen van alle afkomsten, genders, geaardheden, vormen en maten – naar aanleiding van, zo kunnen we wel stellen, de aanstelling van Donald Trump als POTUS – heeft zojuist ook gevolg gekregen in Milaan. In de Max Mara-show liep het Somalisch-Amerikaanse […]

Etno Marketing – een kans!

Door |30 september 2016|

Bizcover, de referentieblog voor ondernemers van BNP Paribas Fortis publiceerde onlangs een artikel omtrent Etnomarketing naar aanleiding van een gesprek met Ary Maes…

Etnomarketing houdt in dat de etnische oorsprong van de consument als segmentatiecriterium wordt gebruikt. Deze vorm van marketing wordt nog weinig toegepast, maar biedt grote kansen in onze multiculturele samenleving. Het is niet […]

Mango lanceert opnieuw Ramadancollectie voor moslimvrouwen

Door |29 mei 2016|

Mango brengt eind mei opnieuw een collectie die volgens de Spaanse confectieketen voldoet aan de ‘culturele en religieuze normen in verschillende regionen, waaronder het Midden-Oosten’. Met modebewuste stofjes die niet te veel bloot laten hoopt de keten vooral jonge moslimvrouwen te bereiken.

Bron: Het Nieuwsblad

 

Muslim Expo Belgium 2016

Door |18 maart 2016|

Welkom op Muslim Expo Belgium
MUSLIM EXPO LANCEERT HAAR VOLGENDE EDITIES IN 2016! EEN UNIEK GEBEUREN IN VLAANDEREN & WALLONIE, BESTEMD VOOR IEDEREEN.
Na het succes van de voorgaande edities in 2014 & 2015, heeft Muslim Expo team besloten om het initiatief voort te zetten. Met veel plezier en enthousiasme maken wij met jullie een volgende afspraak […]

Dolce & Gabbana richt zich op modebewuste moslima

Door |7 januari 2016|

Het Italiaanse luxemerk Dolce & Gabbana legt zich toe op een nieuwe kledinglijn voor consumenten afkomstig uit en woonachtig in het Midden-Oosten. Vanaf nu worden ‘abayas’ en ‘hijabs’ mee opgenomen in hun aanbod voor de modebewuste moslima. Dat meldt de website Arabia.Style.com, waar tevens foto’s van de collectie te zien zijn. Abayas zijn een soort jurken die […]

Franse Quick-restaurants kiezen voor Halal

Door |16 december 2015|

Quick die reeds sinds 2009 experimenteert met het aanbieden van Halal maaltijden in de Franse vestigingen  heeft beslist om veertig Franse restaurants van de oorspronkelijk Belgische fastfoodketen Quick,  voortaan enkel nog halal producten te laten serveren.

Het gonsde al een hele tijd geruchten dat Quick Frankrijk zou worden opgekocht door Burger King. In september was het zover. Toen […]